2010-02-23
 14:27:35

Inköpslista

Nu börjar det bli tomt i kyl och frys igen. lagom till lön :) Sist var ju min sambo iväg och handlade, och tänka sig.. han handlade allt rätt, allt som jag skrivit :)

Grönsaker:
Tomat
Gurka
Purjolök
Gullök
Ruccola
Vitkål
Vitlök
Morötter
Chili

Frukt:
Apelsin
Kiwi
Päron
Melon
Annanas

Kött:
Kotletter
Nötfärs, 10%
Rostbiff
Kycklingfilé
Bacon
Fläskfile
Entrecote
Kassler

Kryddor:
Cayennepeppar
Chilikrydda
Havssalt

Mejeri:
Naturell youghurt 0,5 %
Vanilj yoghurt 0,5%
Feta ost (light)
Ägg


Fryst:
Wokgrönsaker
blåbär, hallon, jordgubbar
Fisk

Annat:
Bambuskott
vattenkastanjer
Cocos mjölk light (50 kcal)
Finn crisp
Koktskinka, kalkon
Nutrilett bars
Rött te
Tonfisk



Det är här ungefär vad som ska handlas. Haha.
Det bästa är att när man har allt det här hemma kan man hitta på så sjukt mycket bra maträtter.
Då får man inspiration till att exprimentera och komma på nya saker :)




louise

ok.. :) tackar för svar.. och lycka till!!!



PUBLICERAT: 2010-02-23, 16:28:08 | URL: http://lollois.bloggplatsen.se
Yuliana

Hej tjejen! Bra jobbat! Gud vad dina maträtter ser goda ut! :o)

Själv kör nu också en diet i en vecka, och det är långt ifrån något kul, väääldigt strängt, usch. 'Ett tufft schema. Men funkar perfekt!

Det är intressant att se också andras framgång och få inspiration.

Kör på!


MiniZillen

jisses! Köper du allt detta ofta? Låter dyrt...hur ofta handlar du?



PUBLICERAT: 2010-02-23, 19:07:08 | URL: http://minizillen.blogg.se/
Emma

Hej!

Jag hittade till din blogg för någon vecka sedan och jag tittat in då o då. Du är enormt inspirerande måste jag säga!! Jag kämpar också med att gå ner i vikt och det är banne mig inte någon lätt resa precis.

Tyvärr har jag inte kommit lika långt som dig i minskningen, långt ifrån, men jag tar det lugnt.



Kämpa vidare!! Kram



PUBLICERAT: 2010-02-23, 20:28:25 | URL: http://emsi1981.bloggproffs.se
Emma

Hej :-)

Jag äter som alla andra. Ingen speciell diet eller nåt sånt. Fr.o.m. nästa vecka ska jag börja räkna kalorier enligt en vecko matsedel (måste bara iväg och handla när jag fått lön). Sen går jag på rehabiliterings träning 5 dagar i veckan så det gör ju sitt också; därav ingen speciell diet.



PUBLICERAT: 2010-02-23, 20:43:20 | URL: http://emsi1981.bloggproffs.se
Fatty

Oj vad skönt att kunna handla såhär bra mat. Själv kämpar jag också med vikten (vilket jag skriver om på bloggen) men som student har man tyvärr inte råd med särskilt bra matvanor :( Några tips på riktigt billig men nyttig mat?



PUBLICERAT: 2010-02-24, 21:51:30 | URL: http://heyfatty.blogg.se/
Fatty

Mina matvanor blev bättre när jag och min pojkvän flyttade ihop, så jag håller med dig, det är mycket lättare när man är två. Dock är vi ju både studenter och utan bil, så det blir lite mer omständligt att ta sig ut till stormarknader som ligger lite utanför stan. Men i dagsläget kan väl en vanlig dag vara: frukost - mörkt bröd eller knäckebröd med keso, mjölk till. Mellanmål: frukt, yoghurt, smoothie eller liknande. Middag: Snabbmakaroner och köttbullar (lite sallad ibland, men för sällan). Kvällsmat: Te och macka.



Äter på tok för lite grönt, och inte heller särskilt varierat. =(



PUBLICERAT: 2010-02-25, 17:32:06 | URL: http://heyfatty.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: