2010-04-12
 19:49:28

Min pt svarar på era frågor..



Kan du fråga din coach vad hon tycker om träningen innan frukost. Jag har ganska lätt med ca 45 min power-walk.Men hur är det med gympass eller löpning på morgonen, är det hälsosamt?

Svar: Rekomenderas att dricka ett glas mjölk och äta en frukt om du ska träna innan frukost och om du ska träna styrka. Men det är även bra att ha något i magen innan vilken träning som helst för att hjärnan ska orka och för att man inte ska svimma eller känna sig dåsig.

Jag vill absolut veta hur man blir av med gäddhänget! Fettet på armarna. Det är där jag minskar som minst med centimetrar. :(

(de flesta undrade om gäddhänget)

Svar: För att bli av med gäddhänget kan man träna triceps, dips, smala armhävningar (står på knäna och har armarna längs sidan så man inte tränar bröstet utan bakre armarna)

Jag har en frågatill din pt. Jag gör massa magövningar när jag tränar men har din pt några as bra tränings tips på hur man får bort den lilla bulan längst ner på magen :P?

Svar: om man tränar mycket men ändå inte får bort "bulan" kan det ofta bero på att man är stressad vilket utsöndrar hormoner som binder fett runt magen. Man ska alltså sova mycket och försöka att inte stressa. Man ska också träna de inre magmusklerna. Det kan man göra med bollyft, stå på alla fyra och trycka ner vänster hand samtidigt som höger knä i golvet, spänna magen tills man känner att det spänner. Andningsövningar är bra.
Tyvärr så kan bulan på magen vara genetisk men i vanligaste fall inte.

Karin visade en massa övningar och ni kanske inte vet vad "dips" är så jag tänkte att jag fotar och visar er övningarna imorgon :) sounds good?

Sen sa Karin att det var VÄLDIGT viktigt att tala om att man INTE kan punktförbränna. Tränar du bara benen betyder det inte att de kommer bli mindre, eller magen, armarna osv. Förbränning med styrka
ger bra RESULTAT!


Samtliga svar har jag skrivit ihop efter mötet med Karin idag. Stöd-ord, så hoppas jag har fått med det mesta!




Mim

Tack för tipsen.. Ska tänka på de :)



PUBLICERAT: 2010-04-12, 20:20:32 | URL: http://lovelife.se
Angela

Hej hej! Tack så mycket att du har skrivit svar på min fråga om morgonträning. Det var så gulligt av dig! Ja, väg dig på morgonen, du kommer säker vara79 kg! kram



PUBLICERAT: 2010-04-12, 20:50:03 | URL: http://60kg.bloggsida.se
Maria S

oj oj då blir de svårt att bli av med den lilla bulan längst ner på magen åt mej :S har en massa konstant inre stress nämligen .. & sen kvarlevor efter 3 graviditetsmagar på det huuan

Ja det brukar ju vara ett par hundra gram som skiljer morgon & kvällsvikt tycker jag



PUBLICERAT: 2010-04-13, 09:07:56 | URL: http://mariasjoden79.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: